VI Seminari : Revolució H5P.cat

VI Seminari : Revolució H5P.cat

Recordeu que els membres de SERCLE teniu accés a la comunitat de pràctica h5p.cat/xarxa, el portal des del qual es poden crear, compartir i reutilitzar continguts interactius per a l’ensenyament del català L2 i LE. Ja hi ha més de 380 activitats des que va començar l’octubre de 2020. Si encara no en sou membre, associeu-vos-hi aquí!

A l’adreça www.h5p.cat/aulamestra trobareu l’espai H5P.cat disponible a l’espai Aula Mestra, amb una selecció d’exemples d’activitats H5P per descobrir com es poden integrar en un SGA, en aquest cas, Moodle.

Revolució h5p.cat: activitats lúdiques i interactives per a l’ensenyament del català en línia

La revolució H5P permet crear i compartir activitats en línia, mancomunar talent i, en definitiva, empoderar digitalment i definitiva el professorat de CLE. A més, l’eina és realment fàcil de fer servir, multiplataforma (compatible amb ordinadors, mòbils i tauletes) i gratuïta.

Però què és exactament? H5P és l’abreviatura de paquet HTML5: un marc de treball col·laboratiu de contingut lliure i de codi obert. Gràcies a aquesta eina, es poden crear, compartir i reutilitzar fàcilment continguts interactius. Els Sistemes de Gestió de l’Aprenentatge Moodle (com és el cas de l’actualitzada Aula mestra) o Canvas permetent crear-ne directament. Si no, amb les iniciatives h5p.cat/xarxa (per al professorat de la Xarxa Llull o per als socis de SERCLE) també es poden crear i compartir activitats CLE interactives entre el professorat i/o directament amb l’alumnat.

En aquest seminari exposarem quin ha estat l’ús d’aquestes activitats h5p interactives, multimèdia, amigables i lúdiques per treballar, amb l’alumnat de la Université de Montréal, abans (activitats preparatòries per a la classe inversa), després (repàs individual per consolidar continguts) o durant les sessions síncrones en línia (activitats de grup a partir de Zoom).

La riquesa de contingut (àudio, vídeo, imatges i text combinats), el caràcter lúdic i la retroacció acurada fan d’H5P una eina imprescindible en temps d’ensenyament a distància. Més enllà d’exemples d’activitats H5P, també s’analitzarà el valor afegit de combinar-les amb les breakout room de Zoom i Framapad, l’eina d’escriptura col·laborativa de programari lliure per excel·lència.

L’Ares Llop i 4 altres participants fan les activitats des d’un subgrup de Zoom, talment fossin alumnes duent a terme les activitats: negociant les respostes, analitzant el retorn i retroaccions de les activitats autocorrectives i, al final, omplint un document col·laboratiu FRAMAPAD com a tasca final.

Biodata:

Èric Viladrich Castellanas

Llicenciat en comunicació audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes per la Universitat Rovira i Virgili i Màster en tecnologies de la informació per la Université du Québec (especialització en tecnopedagogia). És el responsable dels Estudis catalans i coordinador de la secció Llengües modernes (estudis àrabs, catalans, italians, lusòfons, neohel·lènics i russos) al Départament de littératures et de langues du monde de la Université de Montréal, director de la Médiathèque en études catalanes i conseller tecnopedagògic al Centre de langues de la mateixa universitat. Des de l’any 2007 imparteix cursos de llengua i cultura catalanes i alhora coordina, des del 2014, les tutories, pràctiques i estades d’immersió en el marc del programa de Mínor en estudis catalans. És membre de la North American Catalan Society (NACS), vicepresident del Casal català del Quebec i impulsor del projecte h5p.cat, la comunitat de pràctica per crear, compartir i reutilitzar contingut HTML5 interactiu relacionat amb l’ensenyament del català L2 i LE.

Deixa un comentari