II WEBINAR

25 d’octubre (Divendres, de 15 a 16:30) – Ponent: Joan Tomàs Pujolà (UB). 

Inscriure’s

La competència digital del professorat: indispensable en la docència de llengües

En aquest webinar ens endinsarem en el document oficial Marc Europeu per a la Competència Digital del Professorat (DigCompEdu) per analitzar què ens implica com a professors de llengua i que hem de tenir en compte a l’hora de desenvolupar la nostra competència digital.

Objectius

1) Analitzar el document oficial Marc Europeu per a la Competència Digital del Professorat (DigCompEdu).
2) Aprendre què hem de tenir en compte a l’hora de desenvolupar la nostra competència digital com a professors.

A qui va dirigit?

Estudiants i/o professionals que es dediquen a l’Ensenyament i Recerca del Català com a llengua estrangera, llengua segona i llengua addiciona. Si ets lector o lectora de català a una universitat a l’exterior, si fas classes de català per a estrangers a una universitat dins del domini lingüístic, si ensenyes al Consorci per a la Normalització Lingüística o qualsevol altre organisme o entitat amb la mateixa finalitat, si ensenyes català a nouvinguts, si fas classe d’alfabetització a persones adultes, o si fas recerca sobre l’ensenyament de la llengua i la cultura en aquests contextos, aquesta formació et pot interessar!

Què necessitaràs?

Versió actual del navegador: CHROME, FIREFOX/MOZILLA, SAFARI (no disponible en Internet Explore (IE) ni Edge). Recomanem utilitzar el navegador CHROME

Biodata

Joan-Tomàs Pujolà és doctor en Lingüística Aplicada per la Universitat d’Edimburg, Escòcia. És professor titular del Departament d’Educació Lingüística i Literària de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.

Ha estat director del Màster Oficial en Formació del professorat d’espanyol com a llengua estrangera (UB i Universitat Pompeu Fabra) i actualment és codirector de la versió a distància del mateix programa (UNIBA-UB). Actualment és el principal investigador del grup de recerca  realTIC(Recerca en l’ensenyament i aprenentatge de llengües amb les TIC). També és el coordinador del grup consolidat d’innovació docent DIDAL_UB (Dinàmiques d’Innovació Docent per a l’Aprenentatge de Llengües) a la UB.

La seva recerca se centra en diversos temes relacionats amb l’aprenentatge d’idiomes assistit per ordinador (CALL, en anglès): el potencial educatiu de la web 2.0; els aspectes multimodals de la comunicació a Internet i el poder de les imatges per reflectir els processos d’aprenentatge; la interactivitat de l’ensenyament de materials digitals desenvolupats per a l’aprenentatge de llengües; l’ús de portafolis electrònics i processos de feedbacken l’aprenentatge i l’ensenyament de llengües a distància. Recentment, ha estat treballant en la recerca de metodologies innovadores per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres, com ara l’aplicació de l’aprenentatge mòbil, els PLE, la classe inversa i la gamificació (ludificació).

Ha coordinat diferents projectes d’I + D relacionats amb l’ús de les TIC per a l’ensenyament d’idiomes i també ha col·laborat en el desenvolupament del tandemMOOC a la UOC. Actualment col·labora en dos projectes Erasmus + relacionats amb la competència digital: ProPIC i PRINTeL.