RESERCLE


Resercle és la revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera (SERCLE). Té una periodicitat anual i es publica en línia. La temàtica de la revista és l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua, literatura i cultura catalanes en un context de llengua estrangera, segona o addicional i la manera com hi intervenen els factors relacionats amb els aprenents, els docents i els entorns d’aprenentatge. Tot i que se centra en l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes, també es tindran en compte les contribucions sobre altres llengües en contacte amb la llengua catalana.

Resercle té una clara vocació internacional i contribueix a difondre la recerca i les experiències en didàctica de la llengua i cultura catalanes de tots els territoris.

Resercle fa servir un sistema d’avaluació d’experts amb doble revisió cega. Les llengües de recepció d’articles són el català i l’anglès prioritàriament, però també s’accepten la resta de llengües romàniques. Resercle segueix l’estil APA en tots els documents que publica.

Podeu enviar els vostres treballs a l’adreça següent: revista@sercle.cat.

Resercle està estructurada en seccions fixes per tal de mostrar el ventall d’activitats que es produeixen al voltant de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes. Les seccions de la revista són: 

  • Articles de recerca: S’accepten articles d’entre 7000 i 9000 paraules dedicats a qüestions teòriques o estudis concrets relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la cultura i llengua catalanes en un context de llengua estrangera, segona o addicional, així com estudis relatius a l’adquisició de segones llengües i cultures que tinguin el català com a llengua de treball. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament el marc teòric, els objectius de la recerca, els resultats i les conclusions.
  • Experiències didàctiques: S’accepten articles d’entre 1000 i 1500 paraules sobre experiències didàctiques que s’hagin dut a terme a les classes de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament els objectius, la descripció de l’activitat i les conclusions.
  • Entrevistes: S’accepten entrevistes d’entre 3000 i 5000 paraules amb persones destacades en l’àmbit de l’ensenyament de la llengua, literatura i cultura catalanes. Després d’una breu presentació, les entrevistes han de destacar les aportacions més rellevants de la persona entrevistada i la relació amb la seva biografia professional i acadèmica.
  • Alumnat: S’accepten articles d’entre 800 i 1100 paraules sobre experiències de l’alumnat de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i hauran de recollir reflexions sobre el procés d’aprenentatge, la familiarització amb la cultura o les activitats realitzades en relació amb la llengua.
  • Ressenyes: S’accepten ressenyes d’entre 800 i 1100 paraules sobre aportacions relacionades amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la cultura catalanes com a llengua estrangera, segona i addicional, o que puguin resultar útils en aquest àmbit. Es podran ressenyar tant estudis de caràcter teòric com empíric i també manuals o altres tipus de materials didàctics. 

Comitè de direcció de Resercle

  • Editor 1: Llorenç Comajoan-Colomé, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Editora 2: Carme Bach, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Editora associada 1: Anna Joan Casademont, Université TÉLUQ, Québec
  • Editor associat 2: Josep Vidal, Université Toulouse Jean Jaurès
  • Caps de secció:
    • Recerca: Elga Cremades, University of Chicago
    • Experiències didàctiques: Anna Tudela, Universidad Autónoma de Madrid
    • Entrevistes: Eulàlia Torras, Universitat Autònoma de Barcelona
    • Alumnes: Anna Guaita, Freie Universität Berlin
    • Ressenyes: Maria Lacueva, Université Paris 8 Vincennes-Saint Denis
    • Correcció: Elga Cremades, University of Chicago; Anna Tudela, Universidad Autónoma de Madrid
    • Maquetació: Laura Obradors, Goethe Universität, Frankfurt

Comitè científic de Resercle

  • Joana Àlvarez, Escola Oficial d’Idiomes Drassanes, Barcelona
  • Josep M. Baldaquí, Universitat d’Alacant
  • Glòria Bordons, Universitat de Barcelona
  • Rosa Maria Calafat, Universitat de les Illes Balears
  • Daniel Cassany, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Adrià Castells, Universitat CEU Cardenal Herrera, València
  • Fabrice Corrons, Université Toulouse Jean Jaurès
  • Joaquim Dolz-Mestre, Université de Genève
  • Laura Estors, Universitat de Barcelona i Centre d’acolliment lingüístic de Barcelona (CALB-CPNL)
  • Pere Mayans, Departament d’Ensenyament, Generalitat de Catalunya
  • Isabel Oltra-Massuet, Universitat Rovira i Virgili, Tarragona
  • Carmen Rodríguez, Universitat de València
  • Bàrbara Roviró, Universität Bremen
  • Cristina Sanz, Georgetown University, Washington DC
  • Carsten Sinner, Universität Leipzig