RESERCLE


CRIDA DE TREBALLS PER AL NÚMERO 1 DE RESERCLE (2020)

Resercle, la revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera, us convida a enviar els vostres treballs per considerar-los per a la possible publicació en els propers números (número 1, 2020; número 2, 2021).

Resercle té una periodicitat anual i es publica en línia. La temàtica de la revista és l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua, literatura i cultura catalanes i de tots els factors que hi intervenen, tant des del punt de vista dels aprenents com des del punt de vista dels docents i dels entorns d’aprenentatge. Tot i que se centra en l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes, també es tindran en compte les contribucions sobre altres llengües en contacte amb la llengua catalana. Resercle té una clara vocació internacional i contribueix a difondre la recerca i les experiències en didàctica de la llengua i cultura catalanes de tots els territoris.

Resercle està estructurada en seccions fixes per tal de mostrar el ventall d’activitats que es produeixen al voltant de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i cultura catalanes. Les seccions de la revista són:

  • Articles de recerca: S’accepten articles d’entre 7000 i 9000 paraules dedicats a qüestions teòriques o estudis concrets relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la cultura i llengua catalanes en tant que estrangeres, segones o addicionals, així com estudis relatius a l’adquisició de segones llengües i cultures que tinguin el català com a llengua de treball. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament el marc teòric, els objectius de la recerca, els resultats i les conclusions a les quals s’ha arribat. Envieu els treballs a: recerca.re@sercle.cat
  • Experiències didàctiques: S’accepten articles d’entre 1000 i 1500 paraules sobre experiències didàctiques que s’hagin dut a terme a les classes de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i han d’establir clarament els objectius, la descripció de l’activitat i les conclusions. Envieu els treballs a: didactica.re@sercle.cat
  • Entrevistes: S’accepten entrevistes (entre 3000 i 5000 paraules) amb persones destacades en l’àmbit de l’ensenyament de la llengua, literatura i cultura catalanes. Després d’una breu presentació, les entrevistes han de destacar les aportacions més rellevants de la persona entrevistada amb la seva biografia professional i acadèmica com a marc contextual. Envieu els treballs a: entrevistes.re@sercle.cat
  • Alumnat: S’accepten articles d’entre 800 i 1100 paraules sobre experiències de l’alumnat de català com a llengua estrangera, segona o addicional. Les contribucions han de ser originals i hauran de recollir reflexions sobre el procés d’aprenentatge, la familiarització amb la cultura o les activitats realitzades en relació amb la llengua. Envieu els treballs a: alumnat.re@sercle.cat
  • Ressenyes: S’accepten ressenyes d’entre 800 i 1100 paraules sobre aportacions relacionades amb l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua i la cultura catalanes com a llengua estrangera, segona i addicional, o que puguin resultar útils en aquest àmbit. Es podran ressenyar tant estudis de caràcter teòric com empíric i també manuals o altres tipus de materials didàctics. Envieu els treballs a: ressenyes.re@sercle.cat

Informació important:

  • La data límit per a la recepció de treballs és: 30 de març de 2020
  • Resercle fa servir un sistema d’avaluació d’experts amb doble revisió cega. Les llengües de recepció d’articles són el català i l’anglès prioritàriament, però també s’accepten la resta de llengües romàniques.
  • Resercle segueix l’estil APA en tots els documents que publica

Comitè de direcció de Resercle, adreça: editors.re@sercle.cat

  • Editor 1: Llorenç Comajoan-Colomé, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Editora 2: Carme Bach, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Editora associada 1: Anna Joan Casademont, Université TÉLUQ, Québec
  • Editor associat 2: Josep Vidal, Université Toulouse Jean Jaurès
  • Caps de secció:
    • Recerca: Elga Cremades, University of Chicago
    • Experiències didàctiques: Anna Tudela, Universidad Autónoma de Madrid
    • Entrevistes: Eulàlia Torras, Universitat Autònoma de Barcelona
    • Alumnes: Anna Guaita, Freie Universität Berlin
    • Ressenyes: Maria Lacueva, Université Paris 8 Vincennes-Saint Denis
    • Correcció: Elga Cremades, University of Chicago; Anna Tudela, Universidad Autónoma de Madrid
    • Maquetació: Laura Obradors, Goethe Universität, Frankfurt

Comitè científic de Resercle

  • Joana Àlvarez, Escola Oficial d’Idiomes Drassanes, Barcelona
  • Josep M. Baldaquí, Universitat d’Alacant
  • Glòria Bordons, Universitat de Barcelona
  • Rosa Maria Calafat, Universitat de les Illes Balears
  • Daniel Cassany, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
  • Adrià Castells, Universitat CEU Cardenal Herrera, València
  • Fabrice Corrons, Université Toulouse Jean Jaurès
  • Joaquim Dolz-Mestre, Université de Genève
  • Laura Estors, Universitat de Barcelona i Centre d’acolliment lingüístic de Barcelona (CALB-CPNL)
  • Pere Mayans, Departament d’Ensenyament, Generalitat de Catalunya
  • Isabel Oltra-Massuet, Universitat Rovira i Virgili, Tarragona
  • Carmen Rodríguez, Universitat de València
  • Bàrbara Roviró, Universität Bremen
  • Cristina Sanz, Georgetown University, Washington DC
  • Carsten Sinner, Universität Leipzig